17 Mayıs 2012 Perşembe

Roma


İtalya gezim sona erdi ve döndüm..
Muhteşem bir gezi oldu ve bir dolu fotoğraf çektim..
Neler neler yapmışım biraz anlatalım bakalım :))

İlk gün Roma'ya gittim.
 İnanılmaz kötü bir yağmura yakalanmamıza rağmen herşey çok güzeldi.
 İspanyol Merdivenleri çok keyifliydi. Birinci gün yağmurdan dolayı merdivenlerde oturamadık ama ikinci gün keyfini tatlı tatlı çıkarttık.
Bu arada 137 basamaktan oluşan İspanyol merdivenleri adını üst kısmında bulunan İspanyol Büyükelçiliği'nden alıyor....


Daha sonra,  Türklerin deyişiyle "Aşk Çeşmesi" gerçek adıyla "Fontana di Trevi" - "Üç yol" çeşmesine gittik. Bu çeşmenin etrafındaki yoğun kalabalığın tamamı suya para atmak için neredeyse birbirinin üzerine çıkıyor. Eğer çeşmeye arkanızı dönerek parayı sağ omzunuzun üzerinden atarsanız sevdiğinizle sonsuza kadar mutlu bir birlikteliğinizolurmuş, sol omzunuzun üzerinizden atarsanız buraya bir daha gelirmişsiniz. Ne kadar saçma bulsam da minik minik eurocukları sağımdan, solumdan, tepemden, arkamdan heryerden fırlattım :))
Bu arada bu çeşmeden hergün ortalama 3000 EURO toplanıyormuş.. Para atan kişiler arasından yapılacak çekilişle bir kişinin tekrar geliş masraflarını karşılamak için herhalde :)))))



İspanyol Merdivenleri'nin hemen karşısında bulunan Spagna meydanı ve lüks marka mağazaların bulunduğu Via Condotti caddesi gezilir. Ve oradan Via Del Corso'ya akılır :))) 





Ve Colosseum... 1. Yüzyılda at yarışları ve gladyatör döğüşlerinin yapıldığı arena...



Buradan da Hıristiyanlık dininin Katolik mezhebinin yönetim merkezi olan ve Papa tarafından yönetilen Vatikan'a gittik.


0,45 kilometrekare alana sahip dünyanın en küçük bağımsız ülkesi olan Vatikan'da Michelangelo tarafından yapılan Rönesans dönemi tavan resimleri ile Capella Sistina gerçekten etkileyiciydi..




Ve son olarak benim neredeyse Roma'da en beğendiğim yere yani Navona'ya gittik. Navona Meydanı'nın üzerinde 3 tane çeşme bulunuyor ve bunlardan en güzeli Fontana dei Quattro Fuimi yani Türkçe karşılığıyla Dört Nehir Çeşmesi... Bu çeşmenin teması Nil, Tuna, Ganj ve Rio de la Plata nehirleri....
Navona Meydanı'na çok fazla sayıda turist akın ediyor. Birbirinden eğlenceli sokak sanatçıları, sokak müzisyenleri ile gerçekten çok keyifli bir yer.. Çeşmelerin etrafında ki cafeler ve yemekleri çok başarılı.. ayrıca buranın en büyük özelliklerinden biri olan sokak ressamlarından da çok hoş resimleri pazarlıkla çok iyi fiyatlara alabiliyorsunuz :)))






Venedik, Floransa, Milano,Lugano postları çok yakında :))
trençkot ve çizme: Burberry
çanta: Gucci

4 yorum:

minikkus dedi ki...

ooooh oh ben de nezaman paylaşımlar baslayacak diye merak ediyodum buketcim, annelerin en çıtı pıtısı:)
ne güzel de gezmiş ve poşet poşet hello kittyleri doldurmuşsun:)) alışverişkolikligine saglık tatlım:)
devamını da merakla bekliyoruz, hadi geç kalma:) öperim kocaman :*

Unknown dedi ki...

Fotoğraflarr çook güzeeel :) Gitmiiş gezmiş gibi olduuk ama aşk çeşmesine para atma kısmını sana söylemeyi nasıl unuttum ona üzüldüm ben :P

PELLORA dedi ki...

Aşk çesmesindeki pembe semsiyeli fotona bayıldım:))

Unknown dedi ki...

hoşgeldin diyelim, fotoğraflar çok güzel olmuş :)